Helmstedt - helmstedt-online.com

Opgave - Hvad er SETTINGS rolle?

SETTINGS har fra 1. maj 2025 udarbejdet en komplet og holistisk frontgennemgang af deres www. Efter denne gennemgang er SETTINGS ansat i en rådgivende ekspertrolle til al implementering af de fejl, mangler og udviklingspotentialer, vi så i gennemgangen, via SETTINGS Community, Medlemskab 2. Denne rolle indbefatter en daglig og individuel sparring og rådgivning til prioritering af de næste tiltag i Helmstedts online univers.

Og fordi online sker nu, udarbejdede vi “Gennemgang af www” til at være en projektydelse, der leveres efter senest to uger via en rapport og med tre måneders support til implementering. Vi testede opgaven sammen med HELMSTEDT og nedskrev alle fejl, mangler, potentialer og udviklingsmuligheder for deres www samt gav et bud på en mere personlig oplevelse og et inspirerende touch, der vil passe så fint og godt ind i deres fortryllende univers.

Vi synes, at det blev til en virkelig solid rapport med et sjovt og magisk forslag til blandt andet HELMSTEDTs egen “eventyrsfortælling” fortalt via og gennem gængse e-commerce funktionaliteter og tiltag.

Nu glæder vi os bare til at hjælpe og se HELMSTEDT implementere vores "Gennemgang af www” rapport, så brandet for alvor kan skabe et mere solidt fundament og unik online oplevelse til fremtiden, som det fortjener.

Helmstedt cms-system er Shopify med Spy som ERP system. Dertil er der mange forskellige apps installeret, hvilke fungerer ret godt sammen, så sitet tynges ikke af disse.

Mål - Hvad er målet?

Da vi startede samarbejdet med Helmstedt var en af målene at få lagerrealiseret en forholdsvis stor lagerbeholdning. Ligeledes var fokus på at skabe en stor og loyal kundeklub, som blev informeret først og mest via udsendelse af nyhedsbreve. Endvidere var fokus på at rådgive om unikke tiltag til driften af webshoppen, som bidrog til at skabe og vedholde høj brandværdi. Udover disse var en overordnet ambition naturligvis også at få skabt en sund bundlinie gennem organisk vækst og uden at bruge håbløse mange annoncekroner. 

Performance - Hvordan performer casen?

Et fortryllende univers - Vi har lagt fokus på

Kategoritekster - SEO bokse nederst på kategorisiderne - Dette er en god måde at få mere content (univers/personlighed) og tekst på sitet, uden det fylder for meget i shoppeoplevelsen. Beskrivelser af kategorierne vil vi anbefale jer at lade være i Helmstedt ånd. De skal ikke blot være kedelige statiske beskrivelser af eksempelvis kjole med en masse søgeord, som de besøgende ville kunne finde jer på i søgemaskinerne. De skal være fortællende og beskrivende og det kunne være super sjovt at lave “en slags Helmstedts eventyrfortælling”, hvori I eksempelvis beskriver, hvad kjoler betyder for jer, og hvordan de designes etc. Teksterne skal til stadighed være beriget med søgeord, men konteksten, hvor de indgår i, skal være finurlig og personlig. Ved at lave detaljerede beskrivelser af de forskellige kategorigrupper, skabes også tillid og tryghed hos de besøgende. Beskrivelserne er med til at guide potentielle købere i købsprocessen og giver dem via de korrekte og inspirerende informationer en sikkerhed i valget af netop jeres brand. De er med til at skabe øget brandværdi og flere konverteringer. Vi vil anbefale jer at lade dem være placeret nederst på siden lige over footeren

Illustrationer -

Email-marketing - Vi ved om nogen, at struktur og stringens betaler sig i driften af e-commerce. Det er hårdt arbejde og kræver, at man arbejder meget punkligt og konsekvent med alle online aktiviteter. Og det gælder i særdeleshed også i arbejdet med sine nyhedsbreve. Vi har hos Notabene skabt opmærksomhed på sirlighed i udarbejdelsen af nyhedsbrevene - at de har ens opsætning hver gang, korrekte links og visning af priser i flere valutaer. Ligeledes vigtigheden i en kontinuerlig analyse af relevans for indhold og hyppighed i antal udsendelser, så der ikke mistet for mange subscribers. 

Annoncering på de sociale medier - Notabene var frustreret over et højt forbrug af annoncekroner samt et højt budget for udførelse af annonceringen i forhold til afkastet af annonceringen. Derfor stoppede de med deres daværende annonceringsbureauer og gik over til en midlertidig strategi om at booste instagramopslag med ønsket om at få trafik og salg. SETTINGS har aldrig drevet e-commerce alene på annoncering, da det fungerer lige så godt som at tisse i bukserne, og det samme ser vi gældende ved boostede opslag. Derfor satte vi et acceptabelt budget for annoncering og opsatte kampagner, som vi altid har set virke med salg for øje. Det har resulteret i, at de besøgende/kunder har en højere konverteringsrate til trods for, at antal sessioner er blevet færre. Det skal ses i lyset, at man har evnerne til at drive en holistisk e-commerce. 

Bundlinie - Efter at have rådgivet i knap et år, ses der allerede store stigninger i antal besøgende og konverteringer på notabene.dk. Væksten er organisk og sund og baserer sig dermed ikke på stigning af brugen af annoncekroner til annoncering på de sociale medier. Tværtimod er annoncekroneforbruget mere end halveret.