Lubarol

Opgave - Hvad er SETTINGS rolle?

SETTINGS driftede, rådgav og udviklede Lubarol.com fra maj 2018 til og med august 2023 i samarbejde med den interne ledelse og deres respektive ansatte.

Lubarol er en niche-butik med eksklusive tøj- og interior brands samt eget in-house label, som ved opstart af vores samarbejde havde en lille ærekær butik i hjertet af København med fokus på fransk stil og finurlighed. Senere flyttede Lubarol til en større lokation længere ned af vejen i forbindelse med større succes grundet det mange års arbejde med at forbinde online og butik. 

De første tre år af samarbejdet foregik back-end arbejdet i Prestashop, som fungerede fint for det sted, som Lubarol var i denne periode og i selve opbygningen af webshoppen. I 2021 valgte vi at udvikle en Magento 2 med custom design for at tage forretningen til et endnu højere niveau rent omsætningmæssigt og for at skabe en oplevelse, der matchede butikkens unikke og indbydende omgivelser. 

Endvidere gik Lubarol fra at være traditionel i deres måde at drive forretning på med eksempelvis håndskrevne kvitteringer til at overgå til at få POS system (kassesystem) integreret under ovennævnte udvikling, således tidstunge og for mange mandetimer kunne spares væk og dermed bruges på at udvikle forretningen i nye retninger. Ligeledes fik Lubarol med Magento 2 også automatiseret deres lagerstyring. 

Mål - Hvad var målet?

Lubarols primære butiksfokus skulle bindes sammen med deres webshop, så forretningen både kunne nyde godt af god omsætning online samt drive kunder ned i butikken for at opleve universet og selvfølgelig også stige omsætningen her, så forretningen fik et solidt fundament, som den kunne bygge videre på. 

Performance - Hvordan performede casen?

Omnichannel - I takt med at alle produkter kom online, aktiviteter blev iværksat med en konsekvent strategi (forsideskift, nyhedsbreve, annoncering osv.), gængse e-commerce aktiviteter så som 10% på første køb og dybdegående og hårdt arbejde med hvert enkelt produkt, kategori og brand, der gav kunden muligheden for at forstå butikkens og den unikke udvalg online, så Lubarol en stigning i butiksbesøg og blev hurtigt en darling i butiksmiljøet for niche-brands.

Kundeklub - Da Lubarol ikke kunne fremsætte et stort online marketingsbudget eller var interesseret i at igangsætte store kampagner på deres sortiment pga. et ønske om at fastholde et high-end image, byggede vi derfor en solid og konverterende kundeklub, hvor kun Lubarols medlemmer kunne nyde godt af de få kampagner, som blev lavet i løbet af året på forskellige mærkedage.

Oplevelsekultur online - Vi rådgav Lubarol til at skabe et unikt og custom design til deres nye webshop for netop at skille sig ud fra mængden af enslignende webshops og skabe en fortælling om butikken, som også skulle opleves online. 

Bundlinie - Gennem hele samarbejdet formåede vi at vækste Lubarol med mellem 25-100% i årlig omsætning uden at forhøje brugen af annoncekroner synderligt. Denne case viser et rigtig godt billede på, at hvis man gennem mange år arbejder i dybden og konsekvent med e-commerce, så skaber man et solidt og sundt fundament, hvor man ikke er afhængig af at køre konstante kampagner og have høje omkostninger til betalt markedføring.