Kalle Børnetøj & Sko

Opgave - Hvad er SETTINGS rolle?

SETTINGS var fra maj 2021 til marts 2023 ansat til at være ekstern e-commercepartner og skulle derfor varetage samtlige e-commerceopgaver i tæt samarbejde med Kalle Børnetøj og Skos ledelse og digitale afdeling. Kalle Børnetøj & Sko var på daværende tidspunkt en nordsjællandsk anerkendt børnetøjsbutik med beliggenhed i Charlottenlund. De var kendt for at være den bedste børnetøjsbutik og var beriget med at have rigtig mange stamkunder.

Da vi startede samarbejdet med Kalle Børnetøj & Sko, var deres cms-system en simpel SmartWeb løsning. De havde ingen integration til hverken ERP, økonomi eller emailmarketing. SETTINGS’ opgave var som udgangspunkt at digitalisere deres sunde fysiske forretning. Derfor valgte vi med det samme at overgå til en Magento 2 løsning som cms-system med integration til Economics som økonomisystem, Ipos som kassesystem og Mailchimp som nyhedsbrevssoftware. Samtidig lod vi Magento 2 være det centrale system for lagerstyring - det være sig både for butik og for webshoppen. Vi havde i udviklingen af Magento 2 et stærkt fokus på digitalisering, funktionalitet, design, brugeroplevelse og en fremtidig sprogversionering. 

Mål - Hvad var målet?

Da vi indgik i samarbejdet, var en af de højest stående ambitioner at få digitaliseret en traditionel fysisk butik med håndskrevne kvitteringer - at blive en sund online business. Ligeledes var fokus på at skabe en voksende loyal kundeklub, som blev informeret først og ofte via e-mailmarketing. Endvidere var fokus på at skabe unikke tiltag i driften af webshoppen med henblik på at vedholde status som en førende udbyder indenfor high-end børnetøj til de kræsne. Udover disse var et overordnet ønske naturligvis også at få skabt en sund bundlinie gennem organisk vækst, grundighed med alle online aktiviter og uden brug af håbløs mange annoncekroner. 

Performance - Hvordan performede casen?

Design - For Kalle Børnetøj & Sko var det meget vigtigt at få ånden fra den respekterede butik til at skinne igennem online. Derfor valgte vi blandt andet at få en grafisk designer til at rentegne deres i ikoner og placere dem rigtig mange steder på webshoppen. Det være sig fra selve de legende pastelfarvede prikker, til bamser og sløjfer designet af den ikoniske Rikke Mørk. 

 Megamenu - En af de mange online tiltag, som vi skabte under udviklingen af Magento 2, var deres megamenu med mange underkategorier. Vi ynder altid at udvikle megamenuer, da det skaber overblik og giver en one stop shop-mulighed, hvilket giver færre klik mod køb. En webshop med mere end 4000 produkter og herunder varianter kræver til enhver tid en megamenu på desktopversionen. 

Filtre/kategorier - Vi udarbejdede meget detaljeret relevante filtre med henblik på at skabe overblik og en unik brugeroplevelse. Således kunne kunderne let sortere produkterne efter køn, alder, størrelse, brand, farve, brand og produkttype. 

Bundlinie - Efter et fokuseret arbejde med produkterne, på kategorierne og filtrene, den overordnede brugeroplevelse, flere ugentlige nyhedsbreve og annoncering på de sociale medier med brugen af annoncekroner skabt en webshop, der holdt status quo med et vildt coronaår, som havde forårsaget en unaturlig stigning. De sidste tre måneder af samarbejdet formåede vi at vækste omsætningsmæssigt sammenlignet med 2022, hvilket efterlod Kalle Børnetøj & Sko med et rigtigt fundament.