Julie Damhus

Opgave - Hvad var SETTINGS rolle? 

SETTINGS var fra august 2021 til september 2022 ansat til at være ekstern ecommercepartner og skulle derfor varetage alle e-commerceopgaver i tæt samarbejde med Julie Damhus. Julie Damhus er keramiker og har i sit hånddrejet designkeramik fokus på signaturfarver, minimalisme, modernitet og funktionalitet. Julie Damhus’ værksted er beliggende i Mørke på Djursland. 

Julie Damhus havde på opstartstidspunktet en simpel webshop i cms-systemet WordPress uden lager- og økonomiintegration. Der var endnu ikke opbygget en kundeklub via emailmarketing, men derimod havde Julie Damhus et stort antal følgere på Instagram, som Julie Damhus var dygtig til at inspirere ved hyppige posts og stories. Så alt i alt var der et stort kendskab til Julie Damhus design, og der var altid et stort fremmøde ved Julie Damhus’ fysiske værkstedssalg.

Mål - Hvad var målet?

Da vi startede samarbejdet, var en af de største ambitioner at skabe et cms-system, der var customised, seo-venligt og sprogversioneret. Derfor valgte at bygge en customised .net, som kun indenholdte de dele, som var relevante og brugervenligt for Julie Damhus. Vi valgte at integrere med Economics som økonomisystem. Yderligere havde vi fokus på at skabe en stor og loyal kundeklub, som skulle blive informeret via e-mailmarketing - på samme tid som følgerne på Instagram. Endvidere ønskede vi at skabe en så god og unik online B2B portal, hvor det var lige så let at shoppe online som på selve webshoppen. Et overordnet fokus var naturligvis også at få skabt en sund bundlinie gennem organisk vækst samt via en grundighed med driften af alle online aktiviteter. 

Performance - Hvordan performede casen?

Design - Vi havde i udviklingen et stort fokus på at få implementeret et speciallavet design, der gjorde plads til Julie Damhus’ unikke design med mange farver og flere forskellige kollektioner. Derfor valgte vi, at stregen, teksterne og designet skulle være minimalistisk og mere eller mindre “usynlig”. I designprocessen fokuserede vi også på at skabe en oplevelse - at få et særligt indblik i hele processen og fornemmelsen for hånddrejet design. Designet er det samme i dag på www.juliedamhus.dk, hvorfor det må siges at have være et fremtidssynet design. 

Sprogversionering - Da vi startede med at arbejde på www.juliedamhus.dk var siden ikke sprogversioneret. Det eneste sprog var dansk. Men vi valgte at sprogversionere deres .net til at også at indeholde det engelske sprog. Dette valg baserede vi på, at vi kunne se, at de allerede på daværende tidspunkt havde flere engelsktalende kunder, og denne tendens givetvis ville stige.

Online B2B - Da der bliver solgt de samme produkter på B2C og B2B platformene, valgte vi at få bygget en back-end, hvor der ved produktoprettelse nemt kunne krydses af, hvorvidt det enkelte skulle vises på begge platforme eller på den enkelte platform. Det eneste, der divergerede, var priserne, der var med eller uden moms og så selve bogføringen. 

Kundeklub - Vi byggede hele Julie Damhus kundeklub i Mailchimp fra start, da det ikke tidligere havde været fokus. Det er en tidskrævende og hård disciplin. Men det lykkedes at få skabt en ekstra salgskanal herigennem og samtidig stige aftal subscribers.