I Blame Lulu

Opgave - Hvad var SETTINGS rolle?

SETTINGS agerede fra februar 2021 til august 2022 projektleder på I Blame Lulus udvikling af ny webshop og varetog derefter driften af alle e-commerceopgaver på den nye www. I Blame Lulu er forhandler af eksklusive pre-loved styles fra designerbrands samt deres eget in-house label med tidløse og langstidsholdbare designs, der går hånd i hånd med genbrugstankegangen om bæredygtig fashion. 

Ved samarbejdets start var målet at omdanne I Blame Lulus online tilstedeværelse, således universet matchede I Blame Lulus ånd og kunne imødegå en tid med øget fokus på onlinesalget, der var steget ekspotententionelt efter Covid. I Blame Lulu arbejdede på daværende tidspunkt på en Wordpress med tilkoblet Woocommerce. SETTINGS anbefalede I Blame Lulu at gå custom-vejen, så alle de ønskede og unikke features kunne inkluderes uden for høje omkostninger i udviklingsprocessen, samt at få designet look and feel hos en grafisk designer og dermed stå ud blandt de mange andre secondhand webshops. 

Mål - Hvad var målet?

Ambitionen var at skabe en onlineplatform med salg af både I Blame Lulus eget in-house label, som via webshoppen kunne nå længere ud over København og Danmarks grænser, da I Blame Lulu netop havde et godt tag i internationale influencers og stor interesse fra det internationale marked samt at fremvise så stort et varesortiment af pre-loved varer, som det var muligt, således webshoppen kunne assistere med at få solgt de pre-loved varer, som ikke blev solgt hurtigt i butikkerne eller via Instagram. 

Performance - Hvordan performede casen?

Strategi for vareoprettelse af pre-loved varer  - For ikke at overbelaste en lille virksomhed med få ansatte, strukturerede vi en plan for ugentlig oprettelse af nye pre-loved varer online, så sortimentet konstant blev opdateret og fornyet online og dermed skabte samme flow på webshoppen, så kunderne konstant kunne besøge www og udforske nye varer.

Brandet fremvisning af in-house label - På I Blame Lulus Woocommerce havde der ikke været fokus på at præsentere eget label med et brandet look and feel. SETTINGS rådgav til at investere i professionelle skudt packshots, så disse styles blev fremvist på bedste vis og anden måde, end pre-loved varerne gjorde. Selvom packshots kan fremstå kedelige og kategorisiderne monotome, kan vi kun anbefale, at man går denne ved, da det brugervenlighedsmæssigt er lettere at shoppe via packshots. 

Strategi for online markedsføring - I Blame Lulu havde aldrig haft en strategi for deres onlinemarkedsføring. SETTINGS udarbejdede en stringent plan for udsendelse af nyhedsbreve, påbegyndte annoncering på Meta og udarbejdede SEO-tekster til alle pre-loved kategorier, således I Blame Lulu kunne komme godt fra start på Googles organiske søgning, da det var tydeligt, at pre-loved markedet kun ville vokse sig større online i takt med et øget fokus på bæredygtighed.