Hofmann Copenhagen

Opgave - Hvad var SETTINGS rolle?

SETTINGS var fra juli 2021 til oktober 2023 ansat til at være ekstern ecommercepartner og skulle derfor varetage alle e-commerceopgaver i tæt samarbejde med Hofmann Copenhagens ledelse. Hofmann Copenhagens var på daværende tidspunkt et dansk fashionbrand med internationalt anerkendelse. Hofmann Copenhagens PR- og kontor har beliggenhed i indre København. 

Da vi startede samarbejdet med Hofmann Copenhagen, var deres cms-system en ikke opdateret Shopify. Der var ikke integration til et lagerstyrings- eller økonomisystem. Dog var der integreret med Mailchimp som e-mailmarketingsoftware. Efter cirka 1,5 år valgte vi at udvikle costumised .net som cms-system med automatiseret lagerstyring og integration til Economics som økonomisystem og Mailchimp som nyhedsbrevssoftware. Vi havde i udviklingen af .net som cms-system et overordnet fokus på kun at inkludere det mest nødvendige i back-enden således, at alle dele blev brugt uden andre forstyrrende elementer.

Mål - Hvad var målet? 

Da vi startede samarbejdet, var en af ambitionerne at få lagerrealiseret et forholdsvis likviditetstungt lager. Senere hen var det at få skabt en brugervenlig og eksklusivt B2C, B2B og salgsagentportal, hvor funktionalitet og design var i højsæde. Ligeledes var det at bevare en høj loyalitet i kundeklubben med forholdsvis høj udsendelsesfrekvens og høj konverteringsrate. Udover disse var en overordnet ambition naturligt også at fokusere på en sund bundlinie gennem organisk vækst, grundighed med alle online tiltag og uden brugen af forfærdelig mange annoncekroner. 

Performance - Hvordan performede casen?

Online B2B/Salgsagent portal - Vi fik udviklet en meget gennemarbejdet B2C, B2B og Salgsagentportal, som alle var super brugervenlige og intuitive. Da der blev solgt mange af de samme produkter på B2C og B2B/SA platformene, valgte vi at få bygget en back-end, hvor der ved produktoprettelse nemt kunne krydses af, hvorvidt det enkelte skulle vises på begge platforme eller på den enkelte platform. Det eneste, der divergerede, var priserne, der var med eller uden moms, differentierede valutaer og så selve bogføringsdelen. 

Lagerrealisering - I starten af samarbejdet havde vi et stort fokus på at få lagerrealiseret et forholdsvis stort varelager via en strategisk tilgang til udsendelse af indholdsrige nyhedsbreve og med en intensiv annoncering på de sociale medier og på Google Ads. Det viste sig at være end god strategi, da store dele af lagerbeholdningen blev realiseret indenfor forholdsvis kort tid.  

Design - Vi havde i udviklingen et stort fokus på at få implementeret et specialdesignet layout, der gjorde plads til Heidi Hofmanns farverige design med mange styles og flere forskellige kollektioner. Derfor anbefalede vi, at designet på webshoppen skulle fremstå minimalistisk og letspiselig. I designprocessen fokuserede vi også på at skabe en oplevelse med anbefalinger om “complete the look” under hver enkel design. Designet er det samme i dag på www.hofmanncopenhagen.com, hvorfor vi antager det som værende et solidt og design.

Stories/blogindlæg - En af de andre tiltag, som vi lagde stor vægt på, var at skabe et brandet univers med storytelling via udarbejdelse af siden “Stories”. Her fortæller Hofmann Copenhagens muser om deres liv og erhverv og om, hvordan de ser og anvender Hofmann Copenhagen designs. Dette skaber både gode og nærværende fortællinger om brandet og samtidig skaber de også høj SEO-værdi. .