Coaststore

Opgave - Hvad er SETTINGS rolle?

SETTINGS har siden juli 2018 været ansvarlig for at administrere, drifte og udvikle Coast butikkernes samlet webshop Coaststore i tæt samarbejde med Coasts interne e-commerce koordinator. 

Coast forhandler både nationale og internationale premium brands med kommercielt fokus til både kvinder og mænd. Dertil ejer Coast også Puls butikkerne samt Coast Kids, hvis udvalg er fravalgt på deres online platform. 

Coast arbejder i cms-systemet Dandomain med integration til DDD som ERP- og økonomisystem samt POS (kassesystem) i alle kædens butikker. Endvidere valgte vi i 2024 at skifte Mailchimp ud med Heyloyalty som deres e-mailmarketingsplatform, da vi fandt det både værdifuldt at kunne få support på dansk og hjælp til opsætning og videreudvikling af look og funktioner. 

Mål - Hvad er målet?

Coast har primært fokus på deres butikker, og webshoppen har derfor til formål at være et vindue til deres mange butikker samt at skabe sund og organisk vækst online. Coast er derfor ikke en case, hvor vi tager alle e-commerce redskaber i brug, men i stedet arbejder i dybden med fundamentet, produkterne og deres kundeklub med henblik på at skabe en stigning år for år. 

Kundeklub - Da Coast ikke har fremsat et stort online marketingsbudget eller har mulighed for at skabe store kampagner på deres sortiment pga. butikkerne og deres ønske om at bevare den traditionelle handel med sunde og store dækningsbidrag, har vi gennem årene bygget en solid kundeklub, der hjælper Coast til en kontinuerlig vækst. Nyhedsbrevene har hver gang høj åbnings-, klik- og konverteringsrate.

Simpel og navigerbar UX-strategi - Med så mange produkter og brands og to forskellige segmenter har vi aktivt prioriteret at holde siden overskuelig, enkel og ikke plastret ind i tonsvis af anbefalinger, pop-ups, up-sells, crosssells og fuld farvepalette, der gør, at siden og varerne mister fokus. 

Bundlinie - Vi har formået at vækste Coaststore alle de år, hvor vi har samarbejdet - det være sig med undtagelse af år 2022, hvor der skete en lille nedgang grundet Covid. Her valgte Coast aktivt ikke at indgå i store kampagner, men oplevede helt naturligt at få flere ordrer i 2021 grundet nedlukning af butikkerne. Vi har endvidere set en stigning i indekstallet for dækningsbidraget på enkelte produkter, som nu ligger over det reelle indekstal for fortjeneste på et produkt.